• Zaměstnanci a externí pracovníci spolupracující se společností na základě Mandátní/Příkazní smlouvy či Smlouvy o spolupráci vykonávají svou práci čestně a ve shodě s právním řádem České republiky.
• Zaměstnanci společnosti jsou povinni řídit se vnitřními normami společnosti
• Zaměstnanci a externí spolupracovníci řádně a svědomitě reprezentují společnost. Zaměstnanci a externí spolupracovníci postupují vždy tak, aby nepoškodili společnost a její dobré jméno.
• Zaměstnanci a externí spolupracovníci chrání majetek společnosti a používají ho pouze pro podnikatelskou činnost společnosti.
• Zaměstnanci a externí spolupracovníci jsou povinni vyvarovat se podvodného jednání i jakékoli účasti na něm.
• Zaměstnanci a externí spolupracovníci nesmí darovat ani přijímat od třetích osob významnější dary v souvislosti se svou činností vykonávanou pro společnost na základě Pracovní smlouvy, Smlouvy o spolupráci či Mandátní/Příkazní smlouvy. V této souvislosti ani neposkytují pohoštění, které by způsobilo pocit nebo očekávání osobního závazku.
V rámci výkonu činnosti mají úvěrový poradci přísný zákaz následujících činností:
• Vyvíjení jakéhokoli nátlaku na klienta za účelem sjednání půjčky/úvěru.
• Vědomé vystavení klienta nepřiměřené finanční zátěži, a tím ohrožení budoucí schopnosti klienta půjčku/úvěr splácet.
• Používání násilí nebo jiných nezákonných praktik, které fyzicky, psychicky nebo jiným způsobem obtěžují klienty, dlužníky či jiné osoby, jejich pověst nebo ničí jejich majetek.
• Užívání obscénních, zprofanovaných nebo hrubých jazykových výrazů.
• Nepřiměřené naléhání na děti, těhotné ženy, nemocné partnery klientů a dlužníků, příbuzné klientů a dlužníků či na jiné osoby za účelem zjištění informací souvisejících s nesplácenou pohledávkou, u nichž by takovéto jednání mohlo jakkoli způsobit psychickou újmu.
•Telefonování klientovi nebo dlužníkovi bez uvedení jména volajícího.
•Nahrávání telefonického hovoru s klientem nebo dlužníkem bez předchozího upozornění a souhlasu klienta nebo dlužníka.
•Neoprávněné zveřejnění seznamu dlužníků, kteří odmítají zaplatit svůj dluh.
•Podání inzerátu na prodej dluhu za účelem jeho zaplacení.
•Sjednávání úvěrů či půjček s osobami, které jeví jakýkoli náznak tísně, nezkušenosti, rozumové slabosti nebo rozrušení.
Dále se vyvarují jakékoli formy podvodného jednání, které lze charakterizovat příklady:
•Jakékoli úpravy dokumentů doložených klientem nebo předkládání dokumentů, u nichž mají informaci, že byly upraveny.
•Vlastní realizace podpisu klienta (obchodníkem či třetí osobou) na jakémkoli druhu dokladu.
•Předkládání dokumentů, které nebyly předloženy klientem či nevznikly s jeho souhlasem a podpisem (inkaso ze sběrného boxu).
•Záměrné uvádění nepřesných informací potřebných k posouzení úvěru (číslo OP apod.)
•Záměrné sdělování nepřesných informací o parametrech úvěru.